tisdag 23 juni 2015

Nedräkning

Det borde vara semester nu. Jag känner det klart och tydligt i hela mig. Sovmorgon, pysslar och greja i trädgården, umgås och åka på utflykter. Nio arbetsdagar kvar. Eller åtta och en halv om man ska vara petig. Aftonbladet påstår att SMHI säger att det ska regna och vara kallt hela sommaren. Men jag inser att det inte gör så mycket. Att vara ledig är viktigast. Det finns så mycket jag inte hinner med och det är svårt att släppa stressen över det. Och vad ska jag prioritera när allt får mig att må så attans bra? Inte att stressa över det alltså, men när jag står med spaden i trädgården, bläddrar igenom färdiga fotoalbumssidor eller flåsande tog en backe till på löprundan. 
Semester. Nu. Tack...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)