fredag 26 juni 2015

Nu är det nog semester

Jag slutade tidigt idag och cyklade hem längs soliga grusvägar jag känt hela mitt liv. Det bränner på axlarna av sol på gården hela dan. Jag har jobbat på förskolan i över en månad och det känns allt mer självklart att det är där jag ska vara. Men trött är jag när jag kommer hem. 100% i barngrupp är skillnad mot 85% och en massa planeringstid och gråtid. Det blir inte mycket gjort varken i trädgården, städning, pysslande eller läsande. Då är det skönt att fredagarna är kortare. Sötaste kommenderade up mig att hämta trädgårdsmöblerna och sen hålla mig borta. När jag kom tillbaka hade hon dukat upp lyxlunch med allt möjligt gott och bubblig dricka i kristallglasen. 

Det känns som mer än bara helg. Alla faktorer för semester finns. Förutom det där faktumet att det är fem arbetsdagar kvar... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)