måndag 22 juni 2015

Slippa fira

Jag tycker om att fira saker. Eller att få slippa. Därför är nog jul den mest ångestladdade helgen medan helger som påsk och midsommar är bara underbara lediga dagar. För där kan jag välja. I fyra år har jag fyllt gräsmattan med alla möjliga jag känner, tält, kuddar, spel och mat. I år försvann vi typ femtio mil bort med bil. Jag visste inget jag ville göra och därför blev helgen helt utan stress. Sötastes föräldrar hade hyrt en stuga och fyllt bilen med fiskespön. Jag fiskar inte. Men elda gör jag gärna! Och springer. Rundan jag trodde skulle bli 6 km, kanske upp mot sju visade sig vara över nio. Jag försökte springa med höften högt som jag håller på att lära mig. Gick inte fortare för det men det skyller jag snarare på alla stenar jag fick parera runt. När jag kom tillbaka kunde jag dessutom fascinerat konstatera att jag sprang fortare upp för fjället än ner...
En drös loppisar hann vi med också och ingen blir väl förvånad om jag berättar att jag hittade ett par fina plåtburkar...?






2 kommentarer:

  1. Hittar en fina plåtburkar måste de köpas :)
    Rätt sorts finburk är svår att få tag på, tycker jag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med! För allt för många burkar kan en aldrig få. Möjligtvis för lite plats att ställa den på... Men då får en väl sätta upp en ny hylla eller nått =)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)