söndag 5 juli 2015

Ändrade planer

Vi skulle ju få besök idag. Ända från Iran jue! Visserligen via kompisar här i Svedala, men ändå. Huset var städat och alla stereotyper om svenska landsbygden var på plats. Rött hus med vita knutar, check! Grillning, check! Åkrar med havre på, check! Och jordgubbar i landet, check! 
Så går kompisen och får feber... I den här värmen! Skickar många krya på dig-vibbar. Vi landade i hängmattan med ett stort "jaha, vad ska vi göra nu!". Vi som varit så nervöst förväntansfulla. 

Men huset är fortfarande nystädat. Och det är väl värt att dokumentera. 






Det blev sommarens första dopp i sjön som kompensation. Ska man lita på norrmännen när de yr-ar så kommer värmen åska bort i morgon. 

7 kommentarer:

  1. Supersurt med feber i denna värme. Men kul att se ert hem. Jag gillar vardagsrumsbordet massor. Får jag spara ditt kort i min mapp över vad jag vill göra när jag bor större?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spara på! Kul att kunna inspirera =)

      Radera
  2. Trevligt med nystädat hus :) Själv har jag totalt kaos överallt eftersom jag prioriterat utearbete och skogsturer den senaste tiden...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här. Nu blev det städat i lite panik över att få gäster som vi inte känner. Attans tråkigt att de inte kom, men huset är ju som sagt städat ändå och det känns sååååå skönt.

      Radera
  3. Haha. Jag länkade till dig ur minnet men glömde 'pysslar'. Gissa om jag blev paff när jag följde länken :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Mm, kan berätta att det blev jag första gången oxå. Är lite nyfiken på hur den bloggaren kom fram till det namnet.

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)