torsdag 2 juli 2015

Barfota

Jag började på nytt jobb och gick från bilkö till cykelfrihet. Och vad händer när en ska cykla hela vägen fram till en förskola? Jo, det krävs en cykelhjälm. En av de första dagarna ledde jag in cykeln för att ställa den i förrådet. Och omedelbart kom den förfärade frågan: Ska du cykla utan hjälm?!? Så cykla utan är inte ett alternativ. Fast jag väldigt mycket o-älskar hjälmar. 

På landet är risk för fest och sönderslagna glasflaskor små på förskolegården. Jag kastar skorna och ler åt de små som för första gången de minns känner sand och asfalt och gräs under fötterna. Endå gången sandaler eller skor måste på är när barnen ska cykla. Uppskrapade tår är inge kul. 

Jobbdagen tar slut och jag vill inte snöra på mig Conversen igen. De åker ner i cykelkorgen och jag tänker, äää, det är det ingen som ser. 

Tre tramptag iväg hör jag kören från gården; Hon cyklar barfota, hon cyklar barfota, hon cyklar barfota!!! 

=)

4 kommentarer:

  1. På vår förskola är det icke okej med barfota varken inomhus eller utomhus. Vildarna gör ändå som de vill ibland.
    Men jösses så snabba de är att kommentera om man själv gör "fel".
    Igår fick jag kommentaren; Varför har du tagit av dig fötterna?? (dvs tofflorna)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fördelen med jobb på landet =) Och kollegor som oxå vill gå barfota....

      Radera
  2. Snabb uppfattningsförmåga hos ungar kan vara jobbigt ibland när man som vuxen vill skippa de där måstena. Otroligt härligt barfotafoto!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, verkligen. Men å andra sidan får faktiskt vuxna göra saker som barn inte får =)
      Tack!

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)