onsdag 15 juli 2015

I all sin enkelhet

Återbruk, UpCycling å allt det där. Jag skulle så gärna vara helt grymt bra på det. Det är snyggt som attans och säger saker som är viktiga för mig. Som kreativitet och frihet från samhällets konsumtionshets. Men allt rusar liksom på och jag har svårt att hinna med att se vad en sak på väg ner i papperskorgen skulle kunna bli för någon helt annan sak. Fast ibland behöver det inte vara riktigt så komplicerat. Som när Sötaste köper en ny miniorkidé och den behöver en kruka. Finare kan det inte bli än med en glasburk det har varit ekologisk färskost i. 
Tada!

4 kommentarer:

  1. Känner igen mig. Särskillt nu när jag inte längrw har plats för en massa "braatthasaker".

    SvaraRadera
    Svar
    1. I vårt hus ryms aaaaalldeles för många braåha-saker.... I-landsproblem =) Jag vet ju inte vad jag ska göra med allt!

      Radera
  2. De är iaf himla "braattha" just de där små färskostburkarna! Som blomkrukor, ljuslyktor och whatnot.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)