onsdag 29 juli 2015

Ibland stjäl jag idéer

Ett fritidsbarn ritade en så söt uggla. Jag var snabb på att rita av den med tanke att sy ett gosedjur av den. En tanke som har blivit liggande. Det krävdes en regnig semester för att trigga igång sylusten. Och nån slags utopisk idé om att sy så mycket att förrådet av tyget märkbart skulle minska...

Iallafall. De där underbart fula påslakana från sjuttiotalet som Syster gav mig har tidigare blivit tre tygkassar. Påslakan innehåller mängder med tyg så plats tar de. Och i ren lathet valde jag att klippa ut dubbla uggledelar. För då slapp jag vika upp tyget... Och två ugglor är bättre än en =)

Mjuka, kramgoa och jag har inte en aning om vad jag ska göra med dem. Tänker att de passar bra till en bebis men kan inte komma på att jag känner nån bebis på nära håll just nu. Nån jag har glömt? Annars kan jag ju alltid försöka sälja dem. Men vad tar man för dem? Är 100:- styck lagom? Framtiden får utvisa vart de hamnar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)