söndag 26 juli 2015

Så där attans modääärn igen

Jag har sen vi fick iordning i hallen velat ha någon form av fin förvaring få Sötastes jonglerprylar och mina poi. Först var jag inne på en sån där korg av bildäck. De är så attans snygga. Men jag hittade aldrig en i rätt storlek. Senaste tiden har jag varit mer inne på en korg. Det finns så många fina som är målade en bit. Som i senaste numret av inredningstidningen. 

En del är fullkomligt snordyra. Andra lagom för plånboken. Bara det där med att komma iväg för att köpa den också. Och hoppas på att det är en bra storlek. Sen kom jag på. Jag har ju en korg. Och sprejfärg. Sagt och gjort, korg hämtades från vinden och täcktes med plast och tejp. 

Sen tre lager med sprejburken. Tycker det blev bra!

Återanvändning minsann! Fast en kan nog diskutera hur miljövänlig den blev. Nästan hela sprejflaskan gick åt och det är ingen vidare miljösnäll färg. Känns ändå bra att använda det jag redan hade och inte köpa nytt. Sen kanske sprejfärgen jag använde var lika miljöovänlig som den en ny köpekorg skulle vara målad med. Så då har ju miljön besparats tillverkningen av en extra korg iallafall. Och alla transporter det innebär. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)