tisdag 21 juli 2015

Vatten, stan är full av vatten

Jag läser att Karl Oskar Robert Broberg är död och jag tänker på skivan Syrran spelade när jag var mindre. Om likbilar och tanter med breda rumpor. Hur jag älskade den skivan för att den var rolig och för att den fick mig att känna mig egen och annorlunda. Men hur jag egentligen inte lyssnade mer på Robban Broberg än så. I söndags hade jag inte ens en liten tanke på honom fast jag var i en stad full av vatten. Trollhättan har haft Fallens dagar så länge jag vet men det krävdes besök från andra sidan Sverige för att jag skulle ta mig dit. Och först var det tomt. 

Sen började de släppa på. 

Å harreligen vad mycket mer det blev!

Vi tog oss vidare ner längs med Älven och gick på guidad tur. Nu vet jag allt om vattenkraft, turbiner och gula hjälmar. 


Gamla och fridlysta var de, de där turbinerna. 

Attans vilken bra dag det blev. Till och med en tugga langos fick jag. Den smakade ungefär lika lite som den alltid gör. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)