onsdag 12 augusti 2015

Inga dåliga kläder

När jag var tonåring levde jag ut alla mina designerdrömmar genom att sy mängder av kläder till en nalle jag har. Roligast var när jag kunde använda avlagda kläder och därmed få med märkeslappar, tvättråd och olika tryck. Emil blev med tiden rätt välklädd. Men en sak har han saknat, regnkläder. Och det går ju inte för sig nu när han ska bli min jobbarkompis och hjälpa mig på samlingarna. Så efter att ha sorterat ut trasiga regnkläder från jobbets låneförråd tog jag fram symaskinen. 
Det är inte lätt att sy i galon! Drar sig åt alla möjliga håll. Därför ska vi i te fokusera på alla sneda sömmar utan istället alla roliga detaljer. 
Hängslen på byxorna. 
Och märkseslapp. 
Resår att dra under stövlarna. 
Fint lejontryck på ryggen. 
Och självklart en luva fäst med tryckknappar så att den lossnar ifall han skulle fastna någonstans. 

Nu får vi se om det blir lättare att få på ungarna regnkläder...

4 kommentarer:

  1. Alltså... Hur kommer man på att få med alla de där detaljerna? Sjukt imponerande och det tror jag att ungarna också kommer att bli.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är roligt. Och efter att ha sytt en resväska full med kläder till han så har jag fått bra öga och övning =)

      Radera
  2. Helt fantastisk idé Sara! Intressant att pröva en annat material att sy i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Skulle jag sy nån mer gång i galon blir det till att köpa en sån där pressafot med glid.

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)