tisdag 10 november 2015

Dax att börja bli stressad?

Jag gillar verkligen Klockarbarns julpysselutmaning. Jag kommer lusläsa varje inlägg för att mata mig med idéer inför julklappsskapandet. Och ska jag få sno idéer får jag väl ta och bidra själv också. Men jag har ju inte pysslat nått på hela veckan... Men jag har bakat! Hela söndagen bakade jag. Inte för att jag är sååå ambitiös utan för att det var rawfood-kakor och de tar hela dan, typ 10-11 timmar fick de torka i ugnen. 
Det blev havrekakor med äpple, mandel och tranbär. Och cashewkakor med kakaonibs i. Attans goda! Båda recepten kommer från Erica Palmcrantz Aziz bok Raw Delight
Just de här kakorna kommer vi äta upp helt själva de närmsta veckorna. Men jag tänker att de funkar bra som julklapp till den där som vill prova nått nytt, den som behöver äta mindre socker eller bara till nån som behöver bli bortskämd. Tänk er en fin burk (loppis t.ex) och sen receptet nedskrivet på ett fint papper. Eller ihop med Ericas bok. Eller göra en egen receptbok med ens favoriter bland sockerfria godsaker. De kan även funka som energikakor till den som gillar att springa långt och behöver ha nått ätbart med sig på turen. I så fall är de perfekta att ge bort ihop med nått träningsrelaterat. Kanske ett par reflexer nu i vintermörkret!? I så fall sprillans nya om de ska ha nån verkan. 

Gå in hos Klockarbarn och se de andra bidragen!

4 kommentarer:

  1. Ätbara julklappar siktas det på här också fast det får nog vänta lite annars är risken stor att det hamnar i min mage innan julafton.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jo, det gäller att inte vara för tidigt ute....

      Radera
  2. Mums! Ja, jag skulle då rakt inte ha något emot att få sådana spännande kakor i julklapp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Jag rekommenderar Ericas bok. Mycket gott!

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)