måndag 30 november 2015

Grötlunk

För typ 22 år sen startade jag något som nu är vår tradition. En dag att samla de som är en nära och pyssla till silkespapper ryker. För andra året har vi valt att kalla tillställningen för Grötlunk. Ett ord som Sötaste fått med från sin scoutkår och som i korthet innebär en stoooor kastrull med gröt. I år fick gröten tyvärr en svag bränd smak... Men den gick ner ändå och mitt hembakta vörtbröd var desto bättre! Åsså pysslade vi. Jag gjorde mest hemligheter som jag visar upp sen efter jul. Men Sötaste fixade ett datumljus. 

Siffrorna är skrivna med ljusfärg i tub. 

Sen gjorde hon även iordning en tändsticksask. 
En bit av ett inslagspapper. 

Det var en förträffligt trevlig dag!

Det här är mitt bidrag till Klockarbarns julutmaning. Kolla in till henne för att se de andra bidragen. 

9 kommentarer:

  1. Sådant här är bara så tokmysigt och jag blir påmind om att dra igång mitt pepparkaksmys igen.

    SvaraRadera
  2. Väldigt fiffigt. Datumljus är så roliga tycker jag. En bra nedräkning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade alltid ett när jag var liten. Sååå fyllt av pirrig väntan på julafton.

      Radera
  3. Fina grejor! Undrar om märkningen på ljuset är specialmaterial för just ljus? Ska bli spännande att se framöver vad du har gjort för hemlisar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en ljusens köpt på Panduro. Eller mer en tub, en får trycka ut samtidigt som en skriver/ritar.

      Radera
  4. Tänk att det blir så fint att klä in en tändsticksask. Borde jag också göra. Bra tips

    SvaraRadera
  5. Ja vid den här tiden på året så finns det inte alltid så mycket pysselbilder att visa upp då det mesta skall bli julklappar ;)

    SV: Tack för omtanken <3 Jag trampar vatten, håller näsan över vattenytan och hoppas & tror att mörkret snart skall lätta. På fredag begraver vi min älskade mormor <3

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)