måndag 23 november 2015

Jag sitter uppe nu, och om en månad

Fjärde veckan med Klockarbarns julutmaning. Och jag har blivit inspirerad! Förra veckan bloggade hon själv om att sy kuddfodral. Att sy kuddar gillar jag lika mycket som mina förra fritidsbarn. Så det blev till att dyka med huvudet före ner i tyglådan.

Jag hittade en kjol på loppis i somras som jag köpte för det fina tyget och drömmen in att bli en kjolpersons skull. Jag blir ingen kjolperson. Så det blev framsidan till två kuddar istället. 
Baksidan är ett batikfärgat tyg jag fyndade i en second hand-butik. Eller fram och baksida, en får väl ha det lite som en vill. 

Nu är ju inte det här ett nytt tips, eftersom det ju då var Klockarbarns bidrag förra veckan. Så för att faktiskt bidra gör jag det med ett tips. Kolla in designgruppen Fuldesigns hemsida, www.fuldesign.se. Hur många roliga idéer som helst! Om du gillar att brodera tillexempel. Eller så har du säkert nån som kan ta hand om ett Fulmonster. Kolla in!

8 kommentarer:

  1. Läckra kuddarna blev med batiktyget.

    SvaraRadera
  2. En rymdkudde! Wow! Jag är förresten en kjol/klänningsperson men också en fryskott av stora mått så det blir väldigt få gånger som den där personen får titta fram. Kul att din fyndade kjol fick ett nytt liv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite rymdig är den. Tänkte jag inte på. =)

      Radera
  3. Läckra mönster och fina färger! Jo, jag blev också sugen på att sy kuddfodral förra veckan och nu ännu mer. Jag skulle ju vilja få till något sådant till syrran i julklapp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och lycka till. Du får nog ihop nått snyggt =)

      Radera
  4. Det är då skitsamma att jag sytt kuddar före. Du inspirerar ju med ditt tygval!!!!
    Jätteläckra kuddar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och tack igen för din inspiration. Utan den hade väl den där kjolen legat kvar i tyglarna tills den inte var snygg längre....

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)