måndag 2 november 2015

Sju måndagar kvar till jul

Bloggen Klockarbarn har tidigar haft en attans trevlig Återbruksutmaning. Nu drar hon igång en ny men mer åt det juliga hållet och allt pysslande är godkänt. Det tycker jag om! Jag har haft lite bloggtorka senaste månaden. En utmaning brukar sätta fart på skrivandet. Och sen tycker jag om att göra så många julklappar som det bara går själv. Så jag hoppas på mycket inspiration... Kruxet blir att jag kan ju inte blogga sånt jag tänkt ge bort gör tänk om mottagaren läser det! Får helt enkelt skapa mer än jag tänkt ge bort. =)

I går åkte symaskinen fram. Jag har en duk som jag tycker så mycket om. Den är fairtradegjord av nån långt bort och perfekta fina höst, advent eller julduken, vilket jag nu vill. Men nu har den fått för många fläckar som inte går bort i tvätten. Så jag satte saxen i den. Ingen nostalgi här inte!
Blev en påse/necessär/börs/förvarningsgrej. Jag fodrade den med ett påslakan som Sötaste rensat ut. 
Får se vad jag stoppar i den och vem som går den. 

Titta in hos Klockarbarn och se hennes och andras bidrag!

7 kommentarer:

  1. Roligt med ett så mönstrat foder. Blir en trevlig överraskning när man öppnar necessären. Tack för att du deltar.

    SvaraRadera
  2. Tänk att få en sådan fin nessesären, kanske fylld med lyxig hudvård. Det skulle vara en finfin julklapp det!

    SvaraRadera
  3. Åh utmaning! Jag säger detsamma med torkan eller kanske är det för så mycket annat har upptagit min lediga tid. Då får jag fundera ut något bidrag till nästa måndag.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar verkligen när något älskat men nött kan komma till användning igen. Superfin!

    SvaraRadera
  5. Ser fram emot att se ditt tittskåp växa fram Susanne!
    Tack Slow-Eva!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)