måndag 7 december 2015

Hemlighetsmakeri

Helgen har ägnats åt hemligheter. Inte mycket annat en kan göra när det regnar från tvären ute. Och allt pysslande och fixande och trixande ledde till mer av bara farten. Så det blev även tre julkort!
Diverse papper jag har hemma. Tomtarna kommer från kuvertet vår "Plötsligt händer det" adventskalender. Det var tomtarna som startade igång idén. Kul att börja med ett material som sen blev en idé. Oftast jobbar jag tvärt om. Vilket leder till att jag måste skaffa nytt material. Jag vill verkligen vara bättre på att använda det jag har. 

Det blev även en dekorerad tändsticksask. 
För den som läser fler inlägg här på bloggen ser kanske att den matschar asken Sötaste gjorde till datumljuset. Den här asken innehåller sånna där extra långa tändstickor. Perfekt att ha vid eldstaden. 

Det här är mitt bidrag till Klockarbarns julutmaning

4 kommentarer:

  1. Det är kul och klurigt att utgå från material man redan har. Coola kort blev det, gillar särskillt noterna.

    SvaraRadera
  2. Jag borde också ta vara på det jag har. Visserligen har jag inom vissa områden varit duktig men just papper är det dåligt med. Tyger, kläder, knappar, band och annat tygrelaterat har jag däremot sparat så flitigt att jag måste göra av med det eftersom jag sparar mer än jag pysslar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sy julkort? Textillimma julkort? (kunde inte låta bli när idén poppade upp) Kan ju bli hur coolt som helst och tänk om dina julkort får komma fram varje år som små julbonader?

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)