måndag 14 december 2015

Julmyset växer fram alltmer...

Min kära SysterYster lyckas alltid skapa så fin julstämning utan en himla massa tomtar. Istället gör hon iordning diverse arrangemang med växter och ljus. I år har jag härmats. På mitt eget sätt. Det började med inköp av en julros. De är så grymt vackra! Och dyra. Och den här rätt svår att hålla vid liv. Fram till frosten gick det bättre när den fick stå ute. Sen när jag ä tligen fick till att plantera om den fick jag en förklaring. Krukan innehåll typ bara rötter! Nu har den fått jord och kompisar så då borde den klara sig. 

Sen köpte vi en påse klassiska engångsblommor. Det blev ett andra arrangemang. (Ursäkta det dåliga ljuset)
Myspys!

Det här är mitt bidrag till Klockarbarns julutmaning. Näst sista veckan. För sen är det julafton jue!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)