söndag 13 december 2015

Kusligt huslig

Glad Lucia på er! Harreligen, minusgrader hela dan, granrispyssel och bygdens ungar i luciatåg. Dessutom så huslig i köket att det är kusligt. Först bakade jag scones. De var fanatiskt goda till frukost, något för torra till lunch... Sen började jag göra julgodis. Trillingnöt tillexempel. 
Rostade hasselnötterna i ugnen och skubbade dem sen i en handduk. Fick på så sätt bort nästan allt skal. Smälta 70-procentig choklad i vår chokladfondue. Perfekt att skippa krångla med vattenbad jue! Annars tänker en ju att en chokladfondue är en god tanke men lätt bara blir stående i skåpet. Men den här kommer ju vara helt OUMBÄRLIG!
Rostat, bitter choklad och nästan bränd smak från skalen jag inte fick bort. Helt klart mer vuxet än Alladinasken. Jag gillart! 
Sen fortsatte jag och gjorde Romerska bollar, müslie och fröknäcke. Men det tog jag inte kort på. Ni får se middagen istället. För vi fick en tidig julklapp! 
Finfina grejer jag gärna gör reklam för! Gå in och köp en box vetja =) Vi gjorde pannbiff. 
Goooooott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)