måndag 21 december 2015

Sockersött

Dan före dan före dan före dopparedan och sista måndagen med Klockarbarns julutmaning. Vi har julat som bara den hela helgen. I år tänker jag att jul kan få hålla på rätt länge. Jag tycker om jul. Men de senaste åren har lixom julafton känts, tja, platt. Allt på väg fram dit har varit så himla underbart och då är det svårt att toppa det den 24:e. Och det är ju vitsen att det ska göra det om allt en gör fram till julafton bara är förberedelser för just julafton. Så i år vill jag tänka att varje enskild sak jag gör är till för det roliga att göra just den saken. Första burken julgodis har vi snart ätit upp. Och julmys i soffan med brasa har vi var och varannan kväll. Dessutom griljerade vi skinkan ikväll. Och åt med sås och potatis. Harreligen! Självklart längtar jag till julafton. Men idag är också en bra dag. Bland annat har jag gjort mer julgodis. Och det med en massa socker. 
Hallontryffel som är attans god och Sötaste ville ha det. 
Rullade kulor och vände i kakao. I den övre burken är det apelsinbräck. Lät så attans gott när jag läste bak på mjölkpaketet. 
Får se hur mycket jag äter av dem. Väldigt gott och på julen får magen stå ut med lite knip. Men en del av godiset är tänkt som julklappar. 

Kolla in hos Klockarbarn för att se vad andra gör då här precis innan jul. 

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Harreligen, det var det! God jul själv! Hoppas det blir mysigt.

      Radera
  2. Mums! Hallon och choklad är ju så gott tillsammans.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)