fredag 25 mars 2016

Glad Påsk på er!

Idag är jag ledig på riktigt. Alltså inte sjukskriven-ledig utan ledig som alla andra på mitt jobb. Ledig dag som ledig dag kan tyckas. Men nä-ä! Skillnaden är total. Iallafall i mitt huvud. Utanför kanske inte så mycket... Dagen började med att Sötaste åkte till jobbet, jag slappade kvar i sängen och sen en och en halv timmes rask-så-jag-blev-svettig-promenad. Och nu sitter jag i soffan. 

Huset är fint iordning, allt som saknas är en dammsugning (som jag tyvääääärr inte får göra. Inget tungt arbete för magen vet ni). Och så morgondagens gäster såklart =) Jag har till och med påskpyntat!



Tupp-paret har fått en kyckling! Yeay! 

En ska inte överdriva. Påskharen hittar nog hit ändå. Och till er =)

2 kommentarer:

  1. Glad påsk till er också!

    Ibland är man lite blind, jag fick förstora fotot och titta länge innan jag hittade tupp nr två. Kollade först bara efter saker direkt på bordsytan. De blomstrande äggen är verklkgen vårfina, målat dem själv?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äggen fick jag när jag var liten. Mamma hittade dem i nån affär. Handmålade är de, men jag har inte en aning om av vem.
      Glad Påsk!

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)