onsdag 30 mars 2016

Harreligen, jag har träningsvärk!

Jag har träningsvärk. Jag har träningsvärk!!!! Yeay! Att en kan bli så glad över träningsvärk. Fast sen om det är musklerna eller benhinnorna som egentligen känns kan vi låta vara osagt. Poängen är att mina promenader känns. Det är på riktigt som om jag tränar. Och nu är det bara en dryg vecka kvar till jag kanske kan börja springa så smått. Nu när jag är ute och går är det bara en tunn, tunn gräns till att gå över till att springa istället. Magen är mycket lättare och livet känns nästan helt och hållet som vanligt igen. 

Våren är här. Kall, blåsig men med all snö borta och fåglar som bråkar. Bästa perioden på året att springa. Och precis den perioden när jag ska få börja igen! 


Dessutom börjar jag jobba på fredag. Äntligen!!

2 kommentarer:

  1. Hurra!!! Bra jobbat att hålla dig lugn så att kroppen kunde få läka, nu kommer belöningen snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag räknade fel. Det är två, inte en vecka kvar tills jag får springa. Men med tanke på att jag känner mig hel nog idag så kommer jag garanterat vara redo om två veckor!

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)