torsdag 17 mars 2016

Tillbakablickar

Nä, det finns inget "det bästa" med att vara sjukskriven. För även om jag är pigg, orkar och är ledig att göra vad jag vill hela dagarna så är jag det fortfarande av en anledning. En blindtarm sprack och de behövde öppna stort. Nu är min förmåga nedsatt och jag kan inte göra allt det där som vanligt. Så byta lediga dagar och en lång läkningsprocess mot jobb hela dan och sen en löprunda hade varit ett enkelt val. 

Det handlar mer om att när jag nu ändå är hemma så ska jag fylla mina dagar med det bästa jag har. Promenader för att snabba på läkningen och inte tappa allt flås. Och pyssel. Idag blev ett fotoalbum klart. 


Både foton

Och minnen

Blir inte så mycket scrapbooking längre. Jag ligger för långt efter för att orka vara kreativ. Men fint tycker jag att det blir. Albumet är gjort av kartong, tapet, scrapbooking-papper och ihopbundet med min Bind-it-all. 

2 kommentarer:

  1. Förstår fullt ut vad du menar. Hade också bytt denna nedsatthet mot stundom stressigt jobb och vardag närsom, gärna igår. Låter bra med promenader och fint med albumet. Fortsätt krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är grymt imponerad av alla som får ihop livet med långtidssjukskrivning. Jag som brukar klara allt känner det inte finns en chans att jag skulle palla en sak till nu.

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)