onsdag 27 april 2016

Åsså gick halva veckan

Jag tycker om mitt jobb. Det är en sån skön mening att kunna skriva. För visst har jag tyckt om mitt jobb tidigare. Som mitt förra. Trodde inte att en kunde ha ett bättre jobb. Sen dök chansen till det här upp. Två kilometer bort istället för en timme låst i bil. En chans en inte får missa och en förhoppning om att det skulle bli helt okej iallafall. Ganska snart insåg jag att det var långt över mina förväntningar. Jag kanske inte stannar där för alltid. Men det känns tryggt och hemma och möjlighet att göra ett riktigt bra jobb.

Så jobbveckorna går fort och det gör mig inte så attans mycket att helgen går ännu fortare. Vi var ute nästan hela helgen som gick och fick gjort så mycket. 

Som en flaggstång. En trädgård med värdighet måste väl ha minst två...? Fast det är lite mer än så. 
Flaggan i toppen är dekoration till det som är till för humlen att klättra på. Sötaste hade att göra ett tag när hon skalade av barken på pinnen med en kniv. 

Jag grävde. Ytterligare en tredjedel av gången ner till källartrappen blev (nästa ) klar. Nu ska vi bara hitta nån att beställa grusgångsgrus med. 

Och har jag gjort mycket, eller? 

Även här krävs att en går närmare. Hela gräsmattan fylldes med grenar men märktes det på skatboet till äppleträd? Nä, men jag har påbörjat projekt beskärning. Får se hur många år det tar. 

Satte även sekatören i röd vinbärsbusken. Några skott i kruka, några i vatten. Nu gör vi ett nytt försök att föröka den. Inget av försöken förra året lyckades. De svart vinbären tog sig men inte de röda. 

Sen tog vi fram grillen och trädgårdshelgen blev komplett enligt alla tänkbara normer. =) Vi är ju inte så normativa för övrigt så det gäller ju att hitta en balans. Hittar gärna en balans i den frågan med hjälp av god grillmat....

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att ni tog fram grillen där på slutet, annars kanske jag hade blivit kränkt av normlösheten :-) Det är kul att se att er trädgård,och husen också för den delen, lever och förändras.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)