söndag 17 april 2016

Det växer för mig

Odlingsglädjen hölls under vintervåren tillbaka av magont, sjukhusvistelse och sjukskrivning. Nu jobbar jag igen, springer igen och känner inte direkt nått av magen längre. Så sakta sakta kommer det tillbaka. Det började med Sötastes påskpresent. 
Möjligheten till 6 tomatplantor i en perfekt nivå av odling. De blev fem och skrek snart efter omplantering. 
Blir en överraskning sen vilken sort som är vilken.... Det är två olika som jag blandat ihop totalt. 

När jorden ändå fyllde grovköksgolvet stoppade vi ner några fler frön. 
Squash, spenat och sallad. 

Tre krukväxter fick sig en nystart också. 
En stor aloe vera delades upp till fyra. 

Den hysteriskt risiga lyktrankan (hjärtan på tråd) är det bara rotknölarna kvar av. Hoppas de tar sig. Jag har älskat den sen jag köpte den på gymnasitet. För evigt förknippat med det där bohemiska hippielivet jag vill få till. 

Orkidéer behöver ju egentligen inte planteras om. Men en loppisfyndad ampel behövde innehåll. Nu får den gärna börja blomma också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)