onsdag 6 april 2016

Det viktiga här i livet

En skulle kunna tro att mat på bordet eller någon att hålla i handen skulle vara det viktigast i livet. Och, visst, helt oviktiga är det inte. Men det finns en sak som överträffar allt i viktighet. Nämligen antal centimeter mellan marken och toppen på mitt huvud. 

När jag träffade min Sötaste sa hon att hon var 159ochenhalv. Och jag visste att jag är 164ochenhalv. Alltså är jag fem viktiga centimetrar längre. Fast hon hävdar att det bara skiljer fyra. För passexpeditionen har tolkat våra längder olika. Sötastes avrundade de uppåt, till 160. Och min nedåt till 164. Så hon anser att det finns skriftligt bevis på att det bara skiljer fyra centimeter. Men det är såklart fel! Det som sas först är det som gäller. 

Sen var Sötaste på hälsoundersökning. Och kommer hem med papper på att hon är 160 OCH EN HALV.  Va!?! Men! Nä! Hmf....

Idag hittade jag till skolsyster på jobbets sån mäta längd. Den stämmer. Tror minst det är lag på att den ska stämma. Och jag hade fel. Jag är minsann 165!!!
Eller 166. Beroende på en ska läsa av den där skalan. Men framför allt är jag myyycket längre än 164,5. Ha! 

Viktiga saker. 

2 kommentarer:

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)