söndag 10 april 2016

Dörren är öppen

Det är fint med folk som bjuder in sig själva. Lite som när jag var liten och sprang över till grannen. Oftast var det "välkommen in". Och passade det inte så var det inte mer med det. Då fick nästa granne besök istället. Eller som när en bor i stan. GRANNE  skulle visserligen aldrig få för sig att knacka på. Men vänner är nära och ett besök eller en fika behöver inte bli så stor. Kan bli lite när som istället. 
När en är vuxen och när en bor på landet är det trots allt lite större att träffas. De ska ta sig hit eller vi dit. Och när en väl gjort det kan en ju inte åka igen efter en kvart. Det blir inte så ofta utan istället blir det länge när det blir. 

Jag har valt att bo här jag bor. Det finns för- och nackdelar med alla ställen. Och allt det här ger mig överskuggar lätt det jag saknat. Därför är det fint med vänner som bjuder in sig själva och visar mig att jag har även det. 

Fröken A kom och fick våffellunch och promenad. Vi fick höra om stugplaner och bilkörande och allt annat som hänt sen sist. Vi stannade upp bland vårens alla tecken och sög i oss av blåsippor, vitsippsängar och tussilago. 

Vi hittade grodornas barnkammare. 

Och Fröken A fick en rundvisning i allt som är nytt. Gästvinden börjar bli färdig så snart har vi än mer plats. 

1 kommentar:

  1. Dina foton visar mig bad jag saknar. Fast för mig övervägen staden just nu. Känner igen mig i det där att bara titta förbi, tyvärr tycker jag det har livit allt mindre med sådant sedan typ '"alla" skaffade mobil. Med ett sms kollas om någon år hemma och har lust med besök. Smidigt men jag kan sakna det kravkösa i att besöket plötsligt står i dörren.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)