lördag 9 april 2016

Nånting!

Vid den här tiden på året och redan för ett par månader sen brukar det suga helt hysteriskt i mig att få så frön och se dem gro. I år kom det en blindtarm i vägen. Det där molande, värkande tog död på den mesta lusten till typ allt. En känsla jag inte saknar. Jag tycker så mycket bättre om att rastlöst flänga runt och laga mat, vika tvätt, plocka undan träningskläder osv. Allt bara för att inte somna i soffan innan jag fått mat i mig. Rastlösheten har inget som helst samband med energinivån i kroppen. Är jag pigg rastlösar jag runt för att få saker gjort och få göra alla de där roliga sakerna. Är jag sjukt trött efter att ha jobbat första hela veckan efter att varit sjukskriven i fem veckor, jag då rastlösar jag för att lyckas laga maten klart innan jag fastnar total med soffa och skärm. 

På påsk fick Sötaste såklart ett påskägg. Förutom godis hade jag köpt ett kit med 6 odlingsplugg och två olika tomatfrön. Ett sånt där kit jag tycker är helt onödigt för både plånbok och miljö. Men i år blev en perfekt present. Och det gror!

Dessutom har jag en påse med squashfrön som jag fick som krya på dig! De kan jag så i egengjorda krukor av tidningspapper och fylla med såjord innan jag ställer dem i ett rendiskat köttråg. Olika saker fyller olika syfte.  

4 kommentarer:

  1. Härligt att det gror hos dig med nu! Squash är underbart att odla, så tacksamt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, den brukar minst sagt ta över landet =)

      Radera
    2. Inte minsta lilla plats för ogräs.

      Radera
  2. Åh jag har verkligen ågren nu, har inte hunnit få några fröer alls i jorden ännu, det har varit så mycket annat! Nä dags att få tummen ur nu, skall strax ut i garaget och plocka in så brätten och köra igång, har måååånga fröer som längtar att komma i jord! ;)

    SV: Tack, ja resan gick fin fint! Och sorgen är stor efter bi samhällena <3 Men men hoppas att jag skall ha råd med åtminstone ett nytt i år.

    Hoppas att du piggnat på bra efter din magop <3
    Kram
    Sanna

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)