tisdag 12 april 2016

Springande husmorstips

På drygt ett och ett halvt år har jag hunnit köpa på mig ett och annat snyggt träningsplagg. Det är kul och inspirerande att gilla det en drar på sig. Och jag gillar verkligen varje plagg jag har. Vad jag inte gillar är lukten i dem. Först tänkte jag inte så mycket på det. De luktade ju som svettiga orienteringskläder och det förknippar jag med ute, roligt, klurigt och skog. Alltså enbart positiva saker. Och eftersom jag springer själv och utomhus så gör ju lite sunk inte så mycket. 

Men tillsist nådde de en gräns. När de till och med luktade illa när jag tog ur dem ur tvättmaskinen. 

Och det är ju tråkigt och helt onödigt att slänga snygga kläder som inte ens är slitna. Istället gjorde jag som varje modern människa. Jag gogglade. Vilket i sin tur ledde till inköp av 24% ättika. I med alla kläderna i maskinen och hällde på 1,5 dl ättika. Körde igång ett vanligt 40-program. Det funkade!!!


Kanske, eventuellt en svag doft av ättika var kvar. Men all sunklukt var puts väck. Och den kom inte tillbaka när jag blev svettig i kläderna på nytt. Inte ens andra dan i samma kläder. Så nu är träningsgarderoben räddad. Gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)