måndag 16 maj 2016

En annan helg

Just nu är jag så uppfylld av hur bra det går att springa. Först Vårrusets fem kilometer på 27:28. Alltså 5:30/km. Sen min backiga 8,5:a i helgen. Med en kilometertid på 5:40. Harreligen, jag som hade svårt att komma under 6 minuter/km. Idag var kilometertiden visserligen över, 6:07. Men jag sprang 13 backiga kilometrar snabbare och med lättare ben än nån gång tidigare. Yeay!!! Jag tror att jag kan tacka mitt nya sätt att styrketräna på. Jag tycker det är så attans dödstrist. Så istället för att boka in ett par svettiga pass i veckan så försöker jag göra lite varje dag. Eller tja varannan kanske. Det blir iallafall av flera dagar i veckan! Jag väljer en eller två övningar och försöker göra så många repetitioner som möjligt över dan. Och det blir lixom av.

Hur som, allt trädgårdsjobb vi gjorde förra helgen ligger kvar i mobilen och skräpar. Dags för bildkavalkad. 

Jag började rensa i jordgubbslandet och insåg att det var omöjligt. Stenhård jord och mängder av gräs inne i varenda planta. Så istället flyttade vi helt enkelt landet. 


Resten av grusgången ner till källardörren blev klar. Det saknas grusgångsgrus men allt grävande är klart. 

Tomatplantorna fick ny krukor och det växer och knakar i fönstret. 

Rabarberna växer också och vi bjöd på paj. 
Rabarberna har inte blivit sur eller smakrik än. Men pajen var ändå attans god. Jag använde ett vanligt recept och bytte ut strösockret till kokossocker. Vill tro att det är bättre så då tror jag att det är bättre. 

Som tack fick vi två physalisplantor. Najs =)

Nått annat som tydligen är gott att smaska på är vårt körsbärsträd vi planterade förra året. En J-a hare!!!!! Ska skaffa jaktlicens.... Morr... 
Men den ätna grenen verkar ha klarat sig tills vidare. Så haren får väl göra det oxå...

Helgen som var nu tar vi en annan dag =)

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt när ens plantor växer! Och vilket flyt du verkar ha i löpningen, otroligt att de ändå skar i dig så nyligen. Blir det några sthlms-lopp?

    SvaraRadera
  2. Heja på i löpspår och i trädgården. Skönt att du är frisk igen.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)