tisdag 17 maj 2016

Ett rep med te

Även om en inte äter socker i onyttigheter så kan en ju baka kakor och annat gott. Fast det hår inte åt så mycket. Och tar en evighet att testa sig igenom alla recept en samlat på sig. Så när inspirationen till ett nytt Te-rep dök upp fick jag betat av några recept. 

Först bakade jag Peacemuffins från Ulrika Hoffners bok Smarta sötsaker. Men jag hade inte hallon hemma. Så jag stoppade i lingon. Och råkade glömma dem lite väl länge i ugnen. Försökte rädda upp dem med lite choklad. Blev smulan torra och det var mest av artighet de åts. 

Nästa bak blev LCHF-snickers från ett recept jag hittat i Hemmets veckotidning. På jobbet vill jag förtydliga. Men jag kan ändå erkänna, den är helt klart intressant att läsa. Som sååååå mycket vettigare än den hemska tidningen Amelia! Harreligen vilken utseendefixerad du-ska-passa-in-i-smal-normen den är. Gäähh...
Goda godisbitar från en bra tanttidning. 

Sista baket blev började från Pt-Fias bok Pt-Fias tio i topp. En mycket bra bok och attans goda kakor. Köp. Lån. Läs. Baka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)