lördag 14 maj 2016

Snabbare än en segelbåt

Harreligen vad fort det går! Förra helgen sprang jag om en segelbåt som åkte på Älven. Vissa ville veta om den åkte uppströms eller nedströms. Tss, det har inte med saken att göra. För drygt två månaders sen skars min mage upp och nu kan jag springa om något som går för motor.
Idag skulle jag springa en runda mest för att ha sprungit och för att inte bli rastlös sen av att jag inte sprungit. Hade inga förväntningar på att det skulle gå speciellt bra. För som vanligt på helgen hade vi ätit en bra frukost och sen inte speciellt mycket... Men det gick hur bra som helst!  Benen och flåset kändes lätt trots backar. 
5:40! Yeay! Kanske var det där Vårruaet som satte fart på benen. Fem kilometer på helt platt bana. Det fanns många att springa om och sluttiden blev 27:28, 5:30/km. Mitt mål var under halvtimmen så snacka om att jag vart nöjd =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)