lördag 21 maj 2016

Vi grejar lite

Vi hade inga större planer när vi gick ut. Men det ena ledde till det andra och ett och annat blev gjort. 
Våra tomatplantor började växa ur fönstren inne. Jag började leta hinkar för att ge dem ett rejält utehem. Men så insåg jag att om jag ska dax-att-komma-ut-plantera dem behöver de ju en skyddad vrå. Så vi hämtade gamla fönster och började bygga. Den där idén jag haft i flera år blev helt plötsligt av. 
Not totally straight. Men det är inte vi heller. 

Sötaste flyttade ut gångjärnen så de gick att öppna lite mer. 

Inflyttningsdax!!!


Hittade hinkar till fyra av fem tomater. Får leta en runda till. 

Sen bäddade vi in hela blogg-norm-romantiken i fiberduk. Vill ju inte bränna upp allt med en gång. 

Så attans mallig över det här bygget!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)