söndag 19 juni 2016

Fäääärdig!

Hur lång tid tar "strax" och "snart" egentligen. När en var liten och ville ha nått från mamma och pappa var det en halv evighet. När en är stor och all tid går läskigt fort kan det gå rätt fort med snart. Det hänger ju lixom på en själv.... 

Så, tada! Färdigt!
Jag har sytt ihop med maskin. Det finns vissa purjosar som gör det som de gjorde då. Men jag har andra intresse. Som tar tid också. Men jag har fållat för hand med kedjestygn och farmors gamla brodergarn i lin. Attans nöjd. 

Och helt övertygad om att "ska bara" fortfarande är omätbart långt. Nu ska jag bara sy två tunikor också...

3 kommentarer:

  1. Jag tycker dina straxar är imponerande korta då du har fållat klart både denna och byxorna. I mina gömmor ligger lila tyg i två nyanser, det ska bli en liknande klänning som din. I nästa liv eller kanske det efter.... Fast mest beror det på att jag inte vill sätta saxen i ett projekt som jag inte behärskar alls. Önskar att jag kunde teleportera mig till en sykunnig bloggare som kan hålla handen i alla kritiska moment...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mönster och beskrivning till tunikor och klänningen har jag fått från häftet "Bockstensmannens dräkt". Brukar gå att köpa på museer och medeltidsmarknader. Bra och lätta förklaringar på hur en få kilarna snyggt och sånt.

      Radera
    2. Hm, jag tror det är enklare att bygga en teleportör...

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)