fredag 24 juni 2016

Rätt storlek har betydelse

Det är långt ifrån kilometertiden jag skryter om. För det var den jobbigaste, jävligaste nio kilometer jag nånsin sprungit. Underlaget varierade mellan vricka-fötterna-stenigt och tjockmattemjuk myrmark. Sööööög ut all ork och fart. Lägg till ett och annat fjäll att springa uppför också....

Det var även den vackraste rundan på länge. Fjäll, blånade berg i horisonten, dalgångar och utsikt. Fjäll kan vara nått av det mest skrämmande som finns men jag kan inte få nog av utsikt. 

Sen en välförtjänt fikapaus efter nio kilometer. Syfte nummer två med min löparryggsäck. Syfte nummer ett, få med mig det viktigaste hem på ett bekvämt sätt när jag springer direkt efter jobbet har den uppfyllt många gånger. Det här var första gången jag packade ner en varm tröja, fika och vatten till en paus under långrunda. 

Passade på att titta lite på fäboden som lång bredvid också. Privat och ingen hemma så jag tittade mest från tomtkanten. 


Glad midsommar på er! Sälen har levererat bra. Lång löparrunda till mig och fyra uppdragna regnbågar gör Sötaste. Snart blir det jordgubbar =)

2 kommentarer:

  1. Jag bara älskar dina löparinlägg för det går rakt genom skärmarna hur glad du är.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)