fredag 17 juni 2016

Skönt häng

Vi gjorde en samhällsinsats en annan dag. Alla vet ju hur förbjudet det är att skräpa ner på återvinningsstationen. Så vi hjälpte till att städa lite. Vet dock inte om Vägverket är helt tacksam...

Sprayburk fram ovh skylten blev blå. 

Sen fick jag äntligen användning för en av alla virkade dukar Mormor försåg mig med när jag var liten. 

Annan blå sprayfärg. 

Tada!

Har sett idén på Pinterest och bloggar, men det passar inte inne i vårt hem. Men ute är en helt annan sak. 

Soffbord! 

Underredet är en låda det låg lök i i trädgårdsbutiken. 

Än så länge ligger skylten bara löst på lådan. Får se om vi kan klura ut nått bra sätt att sätta ihop dem. 
Tanken är att skapa lite lounge-känsla på altanen. Grythyttan från 70-talet åker ut på gräsmattan. Och vi drömmer om två sjukt snygga solstolar vi fått syn på. Fortsättning följer. 

2 kommentarer:

  1. Kul att ni tog tillvara på den nu när den hade hannat på avvägar. Jag gillar formen på stopskyltarna, har alltid gjort, och tycker det är kul att du har korsat den medden runda spetsduken. Härliga färgval, som himmeln en sommarnatt. Blir spännande att se hur ert uterum växer fram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sommarnattshimmel, tja det stämmer bra :) En ursnygg stol är fixad. Bilder kommer en annan dag.

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)