tisdag 28 juni 2016

Tack Bästa!

När jag var sjukskriven i en evighetslång tid fick jobbet in en vikarie för mig. En vikarie som sopade mattan med oss. Innan blindtarmen slet ungarna nästan ut mitt namn och kramarna hade inget slut. Efter var jag helt utmanövrera och det var bara vikariens namn som hördes. Klart jag blev lite sotis. Och klart jag tyckte det var helt underbart. Vi hade lyckan att få fortsätta jobba med henne även efter att jag var tillbaka igen. 

I måndags fyllde hon år och det var typ hennes sista dag. Hon kom med glass till barnen och jag hade fixat present från oss alla. 
En lyktranka sim jag tagit skott på. Planterade om den i en fin terrakottakruka. Fixade ett hjärtan av najtråd och lite pärlor att snurra upp den på. Fat från loppis. 

Presenten från barnen blev en ljuslykta de fått måla. Tänkte inte på att ta kort på den. Men vi gör nog fler sånna lyktor så jag kan visa upp idén en annan gång. 

Vår vikarie blev glad och då blev jag glad!

4 kommentarer:

  1. Så du arbetar också med barn :) Jag förstår att du är omtyckt du verkar ha ett gott hjärta. Det visar du speciellt nu när du lade så mycket kärlek och omtanke med en egentillverkad present till personen som du har varit sotis på som har ersatt din plats när du har varit borta en längre tid. Vikarien kan känna sig stolt och glad över den fina presenten och att hon har lyckats fånga barnen. Jag tror att det var en underbar vikarie som kunde sitt jobb och som älskade barnen. Då har barnen haft en bra tid medan deras favorit fröken kom tillbaka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de fina orden! Vår vikarie kommer att vara saknad.

      Radera
  2. Vad underbart med personliga presenter både från barnen och personalen. Lär värma vikariens hjärta länge.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)