lördag 4 juni 2016

Växtkraft minsann

Nu är jag så där duktig igen och gör vad jag kan för att behålla existensen av en busslinje här ute. Det är inte ofta den duktigheten kommer fram. För precis som i stan, med fem minuter mellan spårvagnarna, är det såååå mycket lättare att ta cykeln. Men på väg är jag och att åka buss känns bra. Resten av hela vägen ner till Småland och studentfirande blir med bil. Det gör mig inget. Det är mest här hemma det känns så attans skönt att inte vara beroende av en längre. 

Ännu en helg bort och ännu en vecka för trädgården att växa åt alla håll och kanter. Jag försökte fota den ur bra vinklar så den ser lummig ut istället för ogräsig. 

Humlen har klättrat sig högre än mig på sin stör. 

Jordgubbar innan midsommar minsann!




Asså, jag älskar så den här tiden på året. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)