torsdag 2 juni 2016

Work in progress

Ytterdörren står vid öppen och draperiet till sovrummet rör sig. Huset är varmt så det ångar. I sovrummet är det bara lite mindre varmt. Det blommar och växer och doftar. Vi förstod inte riktigt vart maj tog vägen. Det är tiden med dagar. Pappas födelsedag, Mors dag, min födelsedag, Systers födelsedag och Systersons studentdag. Paket packas in och packas upp. Det känns inte lite särskilt längre. Kunde jag inte åtminstone fått fler semesterdagar först innan jag började känna mig så tråkvuxen. Kanske känns det mer lagom sen i sommar när vi får leka medeltid. Vi är bjudna på bröllop. Den där tyghögen jag visade för ett tag sen är uppklippt och delvis ihopsydd. 
Klänning till mig. 

Pösbyxor till Sötaste. Det saknas lite avslut här och där. Och tunikor i vitt. En tunn som jg ska ha under den lite stela klänningen. Och en tunn eller tjockare till pösbyxorna. Får se vad som passar bäst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)