tisdag 23 augusti 2016

Bortskämda

Vilken bra helg vi hade! Även om den lämnade en viss tomhet. Vi började med att åka in till stora staden. Kulturkalas, häng med bästa StorC. Och inlämning av ringar för gravering. Jag som aldrig annars har vant mig vid att ha ring. Men den här ska bara vara där. Det blev alldeles tomt. Som att lämna bort en bit av mig själv. 

Sötaste kommer gem med dem ikväll igen. Skönt. 

Blivande Veterinären kom hem till oss på kvällen för pizza och film. Och hennes hund, Prime fick våra hjärtan att slå extra hårt. På flera sätt. Jag står och rör i tomatsåsen när jag hör nått som slafsar från vardagsrummet. Kommer in, "han äter choklad!!!". Harreligen! Tur att han är stor. Och att det var mjölkchoklad. Efter lite googlande och räknande kommer vi fram till att han har fått i sig max en tredjedel av den han kan äta utan att bli förgiftad. Puh...

Blivande Veterinären ger oss en så fin bukett. 

Blommor från trädgården och med så mycket mer liv än någon annan köpebukett nånsin kan ge. 

3 kommentarer:

  1. Kommer ni att vara i stora staden något nu till helgen? Det är jag och det skulle även blomskott kunna vara. Vore kul att säga hej :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, inget nu i helgen. Men Lidingölopphelgen, 24/9

      Radera
    2. Vad synd att det är just det datumet för jag är förhoppningsvis inte här då.

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)