tisdag 16 augusti 2016

Små guldkorn

Jag slår bakut om någon vill placera mig i ett fack och det finns fack jag vill bli placerad i.  Vi vill så gärna vara äkta. Att allt bara blir. "Nä, den här gamla trasan, bara nått jag slängde på mig". Vårt liv, vårt hem, vår livstil ska vara bara en gammal trasa. Något vi alltid haft, alltid varit. Äkta. 
Att sätta en etikett på sig själv är som en dålig Shabby chic-stol med sandpapprat slitage. 

Inspireras eller härmas. Är skillnaden så viktig? Jag ser, läser och vill ha. Ibland får jag till det. Ibland upptäcker jag att det redan är där. 
Egenodlad physalis. Smaken är rundare än de i affären. Annorlunda och god. Något inte alla andra har. Precis som den spruckna färgen på fönsterkarmen. Den som bara tid har gjort. 

2 kommentarer:

  1. Det där känner jag igen mig i, fick mig en sådan tankeställare när jag deltog i ett miljöprojekt. Hade tänkt blogga om det men min mobil tappade bort alla foton och jag hade varit lat med att säkerhetsuppdatera...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Attans med bilderna. Har varit intressant att få läsa om din tankeställare.

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)