onsdag 17 maj 2017

Så där bara

Och helt plötsligt fick jag lust att skriva. Det hade jag inte igår. Kan det vara bussen jag sitter på. Inget att göra, inget jag kan göra och FB har jag redan skrollat igenom. Eller är det den där resebloggen jag läst senaste tiden. När jag startade den här bloggen var det alla pysselbloggar sim inspirerat mig. Nu är det en reseblogg. Och ett nytt tält som ligger i hallen och väntar på en torr gräsmatta att test-uppsättas på. Och ett nyligen färdiggjort fotoalbum från förra årets tio nätter i tält.

Jag vill iväg nuuuuu. Sommar, semester och en fullproppad bil. Doftan av tältduk. Middag på Trangiaköket. Mina roströda pösbyxor. Jag vill stå så långt söder ut i Sverige som vi kan komma, besöka fort och borgar och klä mig i linne för att leka medeltid. 

I år fyller jag jämnt delbart med två. Jag önskar mig bidrag till ett nytt, uppblåsbart liggunderlag. Och i höstas köpte jg ny sovsäck. Jag dras mellan känslan av konsumtionshets och känslan av att ha investerat i kvalitet i det jag älskar. Lite lättar samvetet av att de gamla sakerna sålde jag av på fb till nån som vill testa och se om tälta är nått för dem. 
Jag vill ha bra saker, inte för många saker och ser en utmaning i att få plats med allt i bagaget på Clio utan att sen sakna något när vi är framme. Ofta lyckas vi inte helt. Prylar som är ett måste och prylar som är bra att sprider sig in till baksätet också. Och sen har vi det så attans bra också. 

Alltså tält. På camping. Och roadtrip. Bara orden ger mig ett pirr och längtan. 

Och bara för att ett blogginlägg bör ha en bild;

Får väl symbolisera min längtan eller nått. 

1 kommentar:

  1. Vad kul att du är tillbaks! Hade totalt missat det. Nu har jag mysstunder här att se fram emot när bebis somnar i famnen och är sådär söt så jag inte vill lägga ner hen.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)