onsdag 21 juni 2017

Fyra finfina flaskor

För lite drygt nio år sen flyttade jag in i (det som då bara var) mitt fina hus. Om det var i inflyttningspresent eller födelsedagspresent minns jag inte, men min kära Syster skickade en hög blomcheckar på posten. Andra hade kanske köpt en fin bukett med snittblommor. Jag köpte en fläderbuske. 

Sen misshandlade jag den några år. Hade idéer om att den skulle beskäras. Sen fick den löss under några andra år. Förra året missade vi blomningen helt eftersom vi åkte till Sälen i samma veva. Sakta men säkert har den växt sig större och fått allt fler blommor. Och i år blev det saft! Är de det som kallas Slow Gardening?



Fyra fina flaskor. Och förhoppningsvis får vi till en sats till. Najs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)