söndag 23 juli 2017

Den grå betongen

En gång skulle jag på cykelhajk med en drös Patrullscouter. Hälften var från min Västgöteborg-kår. Och vi skulle cykla genom Lärjedalen upp till Vättlefjäll. Alltså genom Angered, Rannebergen och Lövgärdet. Områden kända ENBART från nyheterna för en av dessa Västgöteborgscouter. Och vad berättas det om i nyheterna? Tja, inte skogar, bondgårdar, vackra å-dalgångar och pittoreska radhusområde.  Min scout pratade heeeeela hajken om den grå betongen. Och det närmsta grå betong vi såg var den rosa i Rannebergen. En ser vad en förväntar sig att se. Uppenbarligen... 

Väljer vi att se det vackra så ser vi det vackra. Och även grå betong kan vara vackert. Vi har pratat tillsammans med 1:a Sergant Rosa om att gjuta i betong i över två år. Vi hade till och med en påse finbetong liggandes i källaren. Den fick Pappa tillsist ta över när han renoverade på Källarvinn. 
I helgen hade vi finbesök av nämda Sergant (1:a). Nu säck inhandlades och sen fyllde vi allt vi kunde komma på. Inte så välplanerat. Inte så strukturerat. Men bra blev det!

Ett dörrstopp. 

Några kantstenar och trampstenar till rabatterna. 


Och det sista fick bli löv. 

Det här ska vi göra om. Lite mer förberedda nästa gång. Jag har plan på en klocka och en lampa...

1 kommentar:

  1. Nyfiken på vad som har agerat form till kantstenar och trampstenar. Fiiiiint!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)