torsdag 20 juli 2017

Semesterhjärna

Nu har jag haft semester i snart två veckor. Hjärnan är helt omkopplad. Fast det är svårt att veta det där med om en varvar ner eller varvar upp. Å ena sidan känner jag mig som lugnast när jag gör saker. Och äntligen kan jag i långsamt tempo, lite som jag vill, göra allt det där en inte hinner en jobbvecka. Rensa lite ogräs, läsa en bok, baka, träna fast det är sent på kvällen, grilla lite av varje. Å andra sidan gör jag alltid så mycket. Jag borde öva på att göra inte ett dugg. 

Jag försöker tänka att nedvarvningen är att jag inte MÅSTE göra något. Jag gör det för att lusten faller på här och nu. Allt annat får vänta till en annan dag. Och trädgården är en bra plats för allt det där. Här finns både hängmatta och ogräs. Våra odlingar ger inte mycket mat i år. Det har varit torrt och jag har inte vattnat, näringsfattigt och jag har fortfarande inte gjort något nässelvatten eller täckodlad alla plättar. Och resten som ändå stuckit upp har rådjuren knaprat på. Ändå växer det, är grönt och blommar. Helt fantastiskt. 




Och i en förhoppning att det ska bli en och annan broccoli byggde jag ett tält. 

Förhoppningsvis kommer inte kålfjärilen in =)

Till hösten funderar jag på om jag ska bygga mer än tält. Ett rejält staket runt matodlingarna kanske kan gör det mer besvärligt för rådjuren iallafall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)